"Ás catro da mañá, nunca se sabe se é demasiado tarde, ou demasiado cedo". Woody Allen







lunes, 12 de enero de 2009

Carta aos palestinos de Gaza...


Por Noa

É co corazón apesadumbrado que vos escribo hoxe. Gaza está a arder. A fronteira con Israel está baixo fogo. Nenos en ambos lados da fronteira están aterrorizados, traumatizados, feridos en corpo e alma. Valiosas vidas se perden a cada pouco! Corre o sangue! Abundan a dor e as bágoas! Lamentablemente iso xa nos é moi familiar, demasiado familiar. Estou sentada en metade da noite no meu fogar xunto ao mar. Ese mar que é noso, o Mediterráneo, a nosa cultura, o do noso pobo andariego, o dos sen fogar, os nostálxicos, os construtores, os sobrevivientes.
.
Os nosos soños son coma as ondas, e dialogan coa lúa e as estrelas sobre a eternidade. Desde ese fatídico día de 1994 cando asasinaron a Rabin a poucos pasos de onde eu estaba, dediquei grande parte da miña vida pública a cantar e a falar pola paz. Vín o proceso de paz levantarse e caer como os seos dunha muller respirando durante a noite. Vín moitas oportunidades desperdiciadas. Lamentablemente moita obstinación, ignorancia e estreiteza de miras se cruzaron polo camiño.
.
Un absurdo orgullo pisou numerosas esperanzas. Cantei e falei. ás veces discutín e abracei a estraños. Moitas veces conmovinme até as bágoas e fixen os amigos máis inesperados. Amigos por quen cruzaría fronteiras baixo fogo para darlles protección. E hoxe eu digo isto: temos un inimigo común, un inimigo terrible e temos que unirnos para vencelo. Ese inimigo é o fanatismo, meus amigos.
.
Ese inimigo é o extremismo en todas as súas grotescas manifestacións. Ese inimigo está encarnado por todos aqueles que colocan a Deus por encima da vida, que pretenden que Deus é a súa espada e o seu escudo e que combaten por el. Todos eles son vítimas dun horrible fanatismo. Eu a miúdo falei contra o fanatismo no meu país, porque o considero detestable. No goberno, nas colonias en Cisxordania, nas sinagogas. Moitas veces arrisquei a miña carreira e o meu benestar nesa loita. Agora vexo o horrible rostro do fanatismo, vexo sangue nas súas mans e coñezo un dos seus moitos nomes: Hamas. vós coñecedes a este terrible monstro.
.
Sabedes que viola ás vosas mulleres e envilece ás inocentes mentes infantís. Vós sabedes que educa para o odio e a morte. Vós sabedes que é chauvinista e violento, codicioso e egoísta, e que se nutre do voso sangue mentres evoca o nome de Alá en balde, ocúltase como un ladrón e utiliza a inocentes como escudos humanos, utiliza mesquitas como arsenais, amenta e estafa, e emprégavos como reféns. Eu sei que iso é verdade e que vós o sabedes! Pero non podedes falar por medo. Pero eu si podo falar.
.
Teño o privilexio de vivir nunha democracia onde as mulleres non son obxectos senón presidentes, onde unha cantante pode dicir o que lle peta! Eu sei que vós non tedes ese privilexio (pero, estou segura, de que algún día o alcanzaredes, Inshallah) Eu sei que vós estades fartos de ser mantidos como reféns por ese demo, esa terrible besta, que está en Gaza, pero tamén está en Iraq, en Afganistán e en todas partes. Pero sodes un pobo destinado a florecer en paz! A vosa maxestuosa historia ofrece abondosos testemuños de creatividade na literatura, a ciencia, a música! ás veces, véxovos nas rúas, facendo manifestacións de apoio aos monstros, gritando morte aos xudeus, morte a Israel.
.
Pero eu non vos creo. Sei onde está o voso corazón! Está onde está o meu, cos meus fillos, coa terra, co ceo, coa música, coa esperanza. Eu sei que no fondo dos vosos corazóns. desexades a derrota da besta chamada Hamas que vos aterroriza e asasina, que converteu a Gaza nunha esterqueira de pobreza, enfermidade e miseria, e sacrificouvos na súa sanguenta tolemia de orgullo e cobiza.
.
Os meus irmáns, choro por vós e tamén por nós. Choro polos meus compatriotas que sofren polas bombas arroxadas no Sur, no Norte e en todas partes. Choro polos soldados secuestrados e mortos, polas familias enlutadas, pola inocencia perdida para sempre. Pero choro especialmente por vós porque coñezo o voso sufrimento. Só agardo que Israel poida facer a tarefa que debe ser feita e finalmente logre libraros deste cancro de fanatismo chamado Hamas. E agardo que un resto de compaixón aínda exista nos seus corazóns para que deixen de empregarvos e aos vosos fillos coma escudos humanos.
.
E quizais teñamos unha oportunidade de camiñar amodo, o un cara ao outro e darnos timidamente as mans, mirarnos nos ollos cheos de bágoas e dicir con voz afogada "Shalom, salam. Xa basta. Xa basta, irmán meu". Queres un café? Queda un pouco, falemos, coñecemos as palabras e as cancións e sabemos cal é o camiño?. Shalom. Salam. Cun corazón crebado que aínda estraña o amor. A vosa amiga.
Noa. Achinoam Nini - אחינועם ניני

1 comentario:

Anónimo dijo...

Dan ganas de chorar de desesperanza. Shalom