"Ás catro da mañá, nunca se sabe se é demasiado tarde, ou demasiado cedo". Woody Allen







domingo, 29 de marzo de 2009

Les músiques de l'Holocaust...

O Quartet Brossa, xunto Elies Barberà e o acordeonista Gregori Ferrer, veñen de presentar o CD do recital "Músiques de l'Holocaust", unha proposta que recolle as músicas que interpretaban os prisioneiros dos campos de exterminio nazis. No disco atoparedes música e textos de Primo Levi, Joaquim Amat Piniella, Mercè Núñez, Jorge Semprún, Anita Lasker-Walfisch, Slvatore Quasimodo, León Felipe e Tadeusz Rózewicz. Descargar o Dossier Músiques de l'HOLOCAUST.pdf

Temas:

1- La meva porta, s'Aleksander Kulisiewicz 2- Cançó de casori jueu, tradicional hebrea 4- Invenció per a viola i violoncel de Dona, dona de Shalom Secunda 7- Cançó de Dachau de Herbert Zipper 10- Invenció per a acordió de Dona, dona de Shalom Secunda 12- Doina inspirada en La nostra ciutat s'està cremant, de Mordecai Gebirtig 13- Yossel, yossel tradicional yiddish 15- Himne dels partisans de Dimitry i Daniel Pokrass 17- Vals gitano, tradicional zíngara 18- Dansa, tradicional macedònia 20- Els soldats del pantà de la turba, de Rudi Goguel 22- Música fúnebre, de Gregori Ferrer 25- Invenció per a violí i acordió de Dona, dona de Shalom Secunda 27- Heil, Sachsenhausen! de Miksne 29- Hinematov, melodia tradicional hebrea 31- El jardí de les avellanes, melodia tradicional hebrea 33- A la vora del bosc, de Leonid Shokhin 35- Dona, dona de Shalom Secunda 36- Chava, tradicional


Os papeis no Hirshorn Modern Art Gallery...

















Concurso no Hirshorn Modern Art Gallery. A regra era ben simple, cada artista apenas podia usar unha única folla de papel.

viernes, 27 de marzo de 2009

Dúas velas por Sammy...


Por Simon Wiesenthal
.
A primeira vez que escoitei falar de Sammy Rosenbaum foi en 1965, cando a señora Rawicz, de Rabka, presentouse na miña oficina en Viena para brindar testemuño no xuízo por crimes de guerra. A Sra. Rawicz lembraba a Sammy Rosenbaum como "un neno fráxil, de cariña delgada e grandes ollos escuros, que parecía ser moito maior da idade que tiña, como moitos outros nenos que se enfrontaban demasiado tempranamente á vida".
.
Sammy tiña nove anos en 1939 cando os alemáns entraron en Rabka e converteron a vida nun pesadelo. O pai de Sammy era un xastre que vivía nunha casa vella, en dous cuartos con cheiro a rancio xunto a unha pequena cociña. Pero era unha familia feliz e relixiosa. Cada venres á noite, despois que a súa nai e irmá acendían as velas de Shabat, Sammy ía co seu pai á sinagoga. En 1940 a SS estableceu un centro de adestramento no que foran os barracóns do exército polaco, preto de Rabka.
.
Na primeira fase da guerra os pelotóns da SS fusilaban ás súas vítimas; cincuenta, cen, mesmo cento cincuenta persoas por día. En Rabka íase endurecendo aos integrantes da SS para insensibilizalos ante o sangue, aos berros das mulleres e nenos. O traballo tiña que ser levado a cabo co mínimo de alboroto e o máximo de eficiencia. Eran as ordes do "Führer", o "Führerbefehl". O comandante da unidade era o "Untersturmführer" da SS, Wilhelm Rosenbaum de Hamburgo. Cínico e brutal, sempre levaba unha fusta na man. "A súa mera presenza infundíanos temor", lembraba a muller de Rabka.
.
A principios de 1942, o SS Rosenbaum ordenou que todos os xudeus de Rabka se presentasen na escola local para "rexistrarse". Os enfermos e os vellos ían ser deportados, os outros traballarían para a Wehrmacht. Cando a revisión estaba por terminar chegou o "Führer" da SS Rosenbaum, acompañado de dous lugartenentes, Hermann Oder e Walter Proch. O "Führer" da SS Rosenbaum leu a lista de nomes. "De súpeto, golpeou con forza a mesa coa súa fusta", contoume a muller de Rabka. "Sobresaltámonos, coma se cada un de nós recibise un lategazo". O SS Rosenbaum gritou: "Que significa isto? Rosenbaum? Xudeus! Como é que estes malditos xudeus se atreven a levar o meu nobre nome alemán?" Arroxou a lista sobre a mesa e saíu da sala.
.
Sabiamos que era só unha cuestión de tempo: os Rosenbaum foran sentenciados a matar. Ás persoas executáballas polo mero feito que o seu apelido era Rosenberg, ou porque daba a casualidade que o seu primeiro nomee era Adolf ou Hermann. A escola de policía levaba a cabo as execucións nun claro do bosque. Baixo a mirada do SS "Führer" Rosenbaum os estudantes executaban aos xudeus e polacos detidos pola Gestapo e este observaba de maneira clinicamente distante as reaccións dos estudantes. Se un estudante dubidaba ou se sobresaltaba era retirado do pelotón de execución e enviado á fronte. Despois da etapa de rexistro a Sra. Rawicz traballou como limpadora na escola de policía. "Cando os homes da SS volvían do claro do bosque eu tiña que limpar as súas botas cubertas de sangue".
.
Era un venres de mañá en xuño de 1942. Dous homes da SS escoltaron "ao xudeu Rosenbaum", á súa muller e á súa filla de quince anos Paula. Detrás deles ía o SS "Führer" Rosenbaum. "A muller e a moza foron levadas fóra do edificio da escola e despois escoitei algúns tiros", declarou a testemuña. "Puiden ver como o SS Rosenbaum castigaba duramente a Rosenbaum coa fusta mentres gritaba: "Xudeus mugrientos, voulles a dar unha lección por levar o meu nome alemán!" Despois o SS sacou o seu revolver e disparou dous ou tres tiros sobre Rosenbaum, o xastre. Logo o SS enviou a un kapo sen armas (policía xudeu) á canteira, a buscar a Sammy. Éste foi a Zakryty nun carro tirado por un cabalo. Parou e fíxolle un aceno coa man a Sammy Rosenbaum. Todos os que estaban na canteira quedaron mirando, os traballadores xudeus e os gardas da SS. Sammy colocou a pedra que tiña nas súas mans no camión e se dirixiu cara ao carro.
.
Sammy elevou a mirada cara ao kapo e preguntou: "Onde están? Papá, mamá e Paula. Onde?" O kapo soamente sacudiu a cabeza. Sammy comprendeu. "Están mortos". Murmurando, dixo de maneira realista: "O noso nome é Rosenbaum e agora viñéchesme buscar a min". Subiu ao carro e sentou á beira do kapo. A reacción que o policía esperaba era que Sammy se botase a chorar, que quizais tentase fuxir. Ao saír de Zakryty o policía ía pensando como podería advertir ao mozo, de que maneira permitirlle que desaparecese nos bosques e quizais atopar axuda coa resistencia polaca.
.
Agora era demasiado tarde. Os gardas da SS estaban a vixiar. O kapo relatoulle a Sammy o ocorrido esa mañá. Sammy pediulle se poderían parar un momento na súa casa. Unha vez chegados alí, baixou do carro e entrou á casa, deixando a porta aberta. Paseou a súa mirada pola mesa coas cuncas do almorzo medio baleiras. Mirou o reloxo. Eran as tres e media. Papá, Mamá e Paula xa estaban enterrados e ninguén acendera unha vela por eles. Lenta e metodicamente Sammy sacou as cousas da mesa e alí colocou os candelabros. "Desde fóra podía ver a Sammy", contoulle o kapo á Sra. Rawicz. "Colocouse o seu kipá e acendeu as velas. Dúas polo seu pai, dúas pola súa nai, dúas pola súa irmá. E rezou. Observei como se movían os seus beizos. Rezou Kadish por eles. "O Kadish é a oración polos mortos. O seu pai sempre rezaba Kadish polos seus pais falecidos e ensinoulle a Sammy esta pregaria. Agora el era o único que quedaba da súa familia. Permaneceu inmóbil mirando as seis velas. Desde fóra o policía xudeu viu como Sammy sacudía lentamente a cabeza, coma se de súpeto lembrara algo. Logo Sammy colocou dúas velas máis sobre a mesa, tomou un fósforo, acendeunas e logo rezou.
.
"O mozo sabía que xa estaba morto", dixo máis tarde o policía. "Acendeu as velas e rezou Kadish no seu propio nome". Sammy saíu da casa e sentou á beira do kapo, que estaba a chorar. O mozo non choraba. O kapo limpouse as bágoas co dorso da man e tirou das rendas, pero as bágoas seguíanlle correndo polas fazulas. O mozo non pronunciou palabra. Suavemente tocou o brazo do kapo, para consolalo, para perdoalo por levalo; eu agregaría, á morte! Dirixíronse ao claro no bosque, onde estaban a esperar o SS Rosenbaum e os seus estudantes. "Ben, finalmente chegaron! Xa era hora!, gritou o SS. Ningunha lápida leva o nome de Sammy Rosenbaum.
.
Ninguén podería lembralo de non vir esta muller de Rabka á miña oficina. Pero cada ano, desde aquel día, nun día de xuño, acendo dúas velas na súa memoria e rezo o Kadish.

jueves, 26 de marzo de 2009

Carlos Semprún Maura (1926-2009)...


SON XUDEU?

En homenaxe póstumo a Carlos Semprún Maura (1926-2009)
.
Son xudeu?
Por Carlos Semprún Maura
.
"Advertimos que detrás de cada tirano escóndese un xudeu". Carlos Marx (1).
.
Foi lendo "El laberinto español" de Gerald Brenan, traducido e publicado por "Ruedo Ibérico" (París, 1962) como me decatei de que era xudeu. Escribe o autor: "Maura era con todo un home de honra e íntegro, que en certos aspectos destaca sobre todos os demais políticos do reinado de Alfonso XIII (....) a pesar da súa orixe xudía (era pola súa familia un chueta das Illas Baleares) foi o único español a quen o rei non trataba de ti". (p. 26). Outros historiadores, como Hugh Thomas, coinciden ou repiten esta afirmación: os Maura son de orixe xudía, ou "chueta" de Mallorca, e até Valle Inclán, nunha das súas obras de teatro, "Luces de Bohemia", se mal non recordo, insúltalle ao meu avó materno como reaccionario e chueta. Hainos, claro, que o negan, sobre todo na familia Maura, declarando que é un infundio malévolo, un insulto facilón, dos seus inimigos políticos. Porque os termos de "chueta" e máis universalmente "xudeu", foron termos insultantes desde hai séculos e hoxe vólveno ser, talvez máis que nunca. Para terminar con esta historia familiar, dun interese moi relativo, houbo evidentes cruces, e a nai da miña nai Susana, filla menor de don Antonio, era unha Gamazo, familia perfectamente "goy", polo visto.
.
Estas cruces son frecuentes en España e o "sangue puro" é difícil de demostrar cientificamente. O caso é que ao ler estas liñas do labirinto español, en 1962, sentín unha estraña alegría e, sen perder un segundo, telefonei ao meu, hoxe defunto, irmán Paco, para darlle a boanova. Él tamén se alegrou, e desde entón presumiamos do noso marranismo, sobre todo ante antisemitas, incluíndo, non faltaba máis, membros da nosa propia familia. Isto constituía unha ruptura inxenua, infantil case, coa tradición familiar sempruniana, perfectamente católica, apostólica e romana, na cal o peor insulto que de nenos nos botabamos en cara, á menor manifestación de egoísmo, por parte dalgún dos irmáns, era precisamente o de "xudeu!, xudeu!, xudeu!", e ademais cuspindo para manifestar o noso noxo. Pero vaiamos a cousas máis serias. Resulta que de nenos e adolescentes vivimos na Francia ocupada polos nazis e que eu vin a primeira estrela amarela na solapa dunha señora, vestida de gris e aparentemente tímida, na cola dun mercado de Saint-Leu a Forêt, arrabaldes de París, en 1942. Vin florecer esas sinistras estrelas nas solapas, e desaparecer as solapas e as persoas que as levaban.
.
Sempre lembrarei a violenta impresión que me procurou esa primeira estrela amarela e como ao volver a casa pedín explicacións ao meu pai e como non mas deu, atafegándome con referencias históricas, vagas e confusas, e, as cousas como son, bastante antisemitas, para concluír declarando que era unha guerra tremenda, e que, comparada cos bombardeos e os seus miles de vítimas, cos mortíferos combates nas frontes e aos demais desastres da guerra, esa estrela amarela, era, desde logo, unha humillación, pero nada máis. En ningún momento fixo a menor relación, nas súas parrafadas, entre esa "humillación" e a masacre de inocentes. é certo que, por aqueles anos -1942-43-, non se coñecían exactamente os detalles do xenocidio. Aquilo se soubo, punto por punto, e para todo o mundo, ao finalizar a guerra, en 1945. Lamento ter que recoñecer que, en moitas das súas "explicacións", o meu pai aludía a unha suposta culpabilidade "histórica" dos xudeus, cousa moi presente non fai tanto, e aínda hoxe, na tradición católica, e o meu pai era católico de "comuñón diaria", como se dicía. O cal ten bastante de aquelarre se se pensa que Xesucristo era xudeu, e que as bases da relixión católica constitúen algo así como un cisma da relixión hebrea, a primeira das tres relixións monoteístas. Pero esa é outra historia, e eu non son monoteísta, senón ateo. Aínda que se comezaron a coñecer bastantes datos, desde 1944, na Francia liberada (ou en Italia, poñamos), e os testemuños dos xudeus que lograran escapar ás redadas da policía de Vichy, ou dos nazis, así como os das organizacións caritativas e/ou de resistencia, que denunciaban a participación moi activa das autoridades de Vichy, na xigantesca deportación dos xudeus en Francia, como en toda Europa ocupada polos nazis. Por entón, en 1944, coñecíase esa monstruosidade: miles de familias, por ser xudías, eran detidas e desaparecían.
.
O seu destino constituía unha incógnita, e o peor pesimismo resultou ser un realismo, pero os detalles dese horror absoluto, cualifíquese como Shoáh, Holocausto ou, máis sinxelamente, exterminio, coñecéronse cando foron liberados os campos nazis, en 1945, e desde o punto de vista informativo, recordo as reportaxes en directo, alucinantes, dos cámaras do Exército norteamericano. Un deles era Samuel Fuller, logo cineasta hollywoodiano, cuxa obra non me entusiasma pero ao que coñecín en París, pouco tempo antes da súa morte, e que xamais logrou esquecer o que vira entón, en 1945, en Alemaña e Polonia. Tras o escándalo xigantesco producido pola revelación da Shoáh, con probas, datos, fotos, documentais, arquivos e centos de miles de cadáveres ambulantes, que morrían nos hospitais, cando chegaban a eles, o antisemitismo, vella tradición das relixións católica, ortodoxa, e doutras tradicións populares e políticas, e até literarias, topouse cunha histórica censura, un tabú: non se podía seguir sendo antisemita sen arriscarse a pasar por ser nazi, e iso, desde logo, non estaba ben visto naqueles momentos de euforia "democrática", que vencera o mal absoluto, o nazismo. E era o mal absoluto. Escritores tan diferentes como Georges Bernanos ou Henry Miller, antisemitas, declararon que despois de Auschwitz non podían seguir séndoo.
.
É só un exemplo. Esa era a fachada, a versión oficial, pero inmediatamente despois da vitoria aliada, o antisemitismo -que non morrera, só se disimulara- comezou a lanzar sutís rumores nas conversacións privadas, nalgún artigo ou libro, etc. Os dous temas centrais destes rumores antisemitas, que calquera que teña o extravagante privilexio de ser vello coñece dabondo, foron os seguintes: a propaganda filosemita (en Francia non se utilizaba entón o termino de "lobby xudeu") esaxera moitísimo, non houbo tantos mortos nos campos nazis, e esa infamia contable, ía aos poucos reducindo o número de vítimas inocentes; non foron 6 millóns, foron 5, logo 4, logo 3, e hai uns dez anos, en Barcelona, vin por televisión a xa non recordo, nin me importa, o nome dun "negacionista" español, declarar, irónico: "Vouvos a dar unha boa noticia, os xudeus que morreron nos campos nazis, só foron un millón". Coma se un millón de mortos fose o mesmo que acender un cigarro e tirar a cabicha, algo sen a menor importancia. Claro, detrás desa mentira, apenas se esconde a propaganda racista: os xudeus e os seus arrexuntados, menten en canto ao número de mortos, porque sempre menten, e sempre mentiron, e contra máis mortos invéntense, máis diñeiro poderán roubar aos Gobernos cohibidos.
.
O segundo rumor é talvez peor, porque segundo lin, bastantes xudeus polo ancho mundo participaron en difundilo: os xudeus como borregos deixáronse deportar sen resistencia. Comparto totalmente o sentido do universal berro: Nunca máis!, cando significa que hai que facer o posíbel, loitar con uñas e dentes para que non volva existir un novo Auschwitz en Iraq, Siria ou Arabia Saudita, desde logo. Pero iso non significa a condena das familias de artesáns, xastres, comerciantes, universitarios ou banqueiros, quen, ilusos ou inxenuos, e sobre todo para a inmensa maioría deles, sen posibilidade de emigrar a Estados Unidos, Arxentina, ou onde fose, quen unha madrugada se espertan coa Gestapo, ou as policías nacionais, chamando á porta, as pistolas, os fusís, as metralletas apuntadas, e lévanlles, en Francia, ao tristemente celebre Vel d'Hiv, a Compiegne, e logo a Polonia -é sabido que os nazis instalaran os seus principais campos de exterminio en territorio polaco. Se alguén se atreve a criticar a un pai de familia que só pecou de inxenuo, ou que non puido irse, na maioría dos casos por non resistir", quen profiren tales infamias ou son antisemitas e utilizan o "borreguismo" na súa propaganda, ou xamais viviron nun país totalitario. Ademais, os xudeus resistiron. Non hai un só movemento de resistencia anti nazi sen xudeus, o ghetto de Varsovia de sublevou, houbo sanguentas revoltas de xudeus nalgúns campos de exterminio nazis, etcétera. O argumento de que os xudeus se deixaron deportar como borregos", non pasa de ser unha das facetas do antisemitismo, mesmo cando son xudeus quen o afirman, ou o lamentan. Co paso dos anos, nos medios de extrema esquerda e de esquerda fóronse afirmando opinións segundo as cales se "tanto se falaba da deportación dos xudeus, era para ocultar a deportación dos comunistas, e outros "revolucionarios". Falar da masacre de xudeus empezaba a considerarse como "de dereitas" para ocultar o sufrimento dos de esquerda. Pois, en todo caso en Francia, o discurso oficial gaullocomunista, xamais "falou tanto" dos xudeus, ao revés, insistíase nas barbaridades dos nazis contra os patriotas resistentes. E, en Polonia, as autoridades comunistas fixeron desaparecer toda pegada da Shoáh, e até os cemiterios xudeus. Pero bo, no ambiente xeral, nas conversas privadas, na prensa, o antisemitismo, por aqueles anos da posguerra, estaba mal visto. A loita das organizacións xudías contra o Imperio británico, a aventura do "Exodus", todos eses episodios a miúdo sanguentos, mirábanse desde Europa con simpatía, e aparecían ás nosas desinformadas opinións -incluíndo a miña, claro- como formando parte da loita internacional socialista contra o imperialismo. A postura da URSS, encargando aos seus satélites, como Checoslovaquia, axudar concretamente, con armas e explosivos, ás organizacións sionistas, daban aos entón potentes PC francés e italiano, unha careuta aparentemente "prosionista", e a resolución da ONU, "creando" o Estado de Israel, foi amplamente saudada en Europa, como un acto de xustiza, e un acto progresista, que, até certo punto, tentaba, se non borrar, tarefa imposíbel, polo menos reparar un poquitín o horror da Shoa. Pero a URSS, a partir do momento en que existiu Israel e que todos os estados árabes estaban en contra, abandonou "a causa do pobo xudeu", como abandonara "a causa do pobo español", e converteuse no máis potente aliado das ditaduras árabes. Falo de Europa, onde se acolleu relativamente ben o nacemento de Israel, porque, efectivamente, no mundo árabe as cousas eran radicalmente diferentes.
.
A ONU, ben sabido é, decidira a creación de dous estados: un, que xamais existira, o estado palestino; e outro, israelí, que xa estaba, ou existiran, posto que foron dous, o reino de Judea e o de Israel. Pero iso as organizacións e os estados árabes non o aceptaron, non aceptaron ningún dos dous estados, nin o xudeu, nin o palestino (que era Palestina senón unha provincia xordana?) e os seus exércitos abalanzáronse para destruír o feble e recentemente nado estado de Israel. Os heroicos colonos xudeus recentemente chegados a Israel, como os "sabras", a pesar do seu pobre armamento, derrotaron aos exércitos árabes, salvo á Lexión Árabe, composta esencialmente por tropas xordanas, ao mando da cal estaba un oficial inglés Glubb Pacha (Sir John Bagot Glubb), quen chegou até Xerusalén Este (e por iso, dise, aínda hoxe, que é a parte árabe da cidade, cando en realidade non existía unha tal fronteira, creouna a guerra, como outras). Pero, sendo ante todo dun oficial británico e ao votar o Reino Unido xunto con outros países a resolución da ONU, déronlle a Glubb Pacha a orde de deterse e obedeceu, interrompendo a súa ofensiva. Un pouco antes (1945/46), celebrouse en Nuremberg, o famoso proceso contra os crimes e criminais de guerra nazis. Ninguén, que eu saiba, puxo en cuestión ese Tribunal de Nuremberg, que aparece aínda coma se establecese as Táboas da Lei, as bases eternas do Ben e do Mal, os fundamentos do Estado de Dereito, e a condena dos crimes contra a Humanidade. Pois xa é hora de falar en serio sobre o tema. Como non son do todo inxenuo, non me vai a estrañar que os vencedores desa tremenda guerra mundial 1939/1945, impuxesen aos vencidos e ao mundo enteiro os seus criterios sobre o Ben e o Mal, sobre o sentido da Historia, sobre o castigo aos vencidos, etcétera. Sempre ocorreu así e, sen remontarse á prehistoria, o Tratado de Versalles impuxo á vencida Alemaña tan drásticas condicións que favoreceron o posterior xurdimento do nazismo.
.
Pero Nuremberg foi diferente porque, ademais dese aspecto tradicional, segundo o cal os vencedores impoñen as súas esixencias aos vencidos, alí decretouse unha orde moral, a condena absoluta do nazismo, do fascismo, pero tamén do antisemitismo e os seus campos de exterminio, e exaltáronse os valores democráticos do Estado de dereito, da democracia, etcétera. Quen pode estar en contra? Eu non, en todo caso. Pero resulta que entre os xuíces, os fiscais, os maxistrados, con dereito ademais, xa que formaban parte dos vencedores, estaba a URSS, totalitarismo tan ou máis sanguento que o nazismo, co seu Gulag, a súa intolerancia radical, a súa represión cotiá. Ese réxime, tan monstruoso como o nazi, xulgaba a estes segundo criterios que, evidentemente, non eran os seus, precisamente no momento en que na URSS, Stalin, desencadeaba unha das máis violentas campañas antisemitas da súa historia. Encuberta, como sempre, non se deportaba ou asasinaba os xudeus por selo, senón porque se lles declaraba "inimigos do comunismo". Aos poucos, nos sectores da esquerda europea, veuse instalando unha repelente esquizofrenia totalmente contaminada do virus soviético: todo antisemita que, mesmo de forma estrafalaria, expresa opinións que poden considerarse "de dereitas", e poderían "demostrar" simpatía, ou polo menos benevolencia, co nazismo, vese condenado furiosamente, sempre segundo os supostos criterios de Nuremberg, mentres que todo antisemitismo, disfrazado ou non, de antisionismo, pero de absoluta condena a Israel, perde o seu carácter racista e convértese en progresista. Evidentemente, "os extremos tócanse". Non teño espazo para analizar as patoloxías individuais de tantos xudeus que consideran que Israel ten que ser un país xusto, perfecto, e sobre todo pacífico, por ser xudeu, que non debería ter en conta as agresións árabes, nin o terrorismo palestino, que debería dar un exemplo evanxélico ao mundo, e convidar a quen queren destruírlle á paz eterna, sen condicións, e ao constatar que non é así -nin pode selo-, envórcanse a favor da "causa palestina", coma se só como vítimas puidesen seguir sendo xudeus. Eu penso que a conversión masiva da esquerda ao antisemitismo comeza coa descolonización e o tercermundismo militar, máis que militante.
.
Para Francia, a guerra de Alxeria, máis que outros conflitos noutros países, enfrontou a todos os anticolonialistas co antisemitismo tradicional dos seus "heroes revolucionarios", como o FLN alxerino. Algo parecido ocorreu nos EEUU, onde á fronte da asociación para os human rights atopábanse moitos xudeus liberais, pero cando o movemento negro se radicalizou, islamizouse, coas Panteras Negras e os Black Muslims, os seus avogados e amigos, militantes dos dereitos da minoría negra convertéronse, para o sector musulmán e terrorista desa minoría, nos seus peores inimigos, por mor de Israel. Ou máis ben, coa coartada de Israel. O antisemitismo inconsciente, dormente, de tantos mozos de esquerda que se consideraban revolucionarios, xustificouse de súpeto para eles, no "grande movemento anticolonialista dos pobos colonizados" cuxos inimigos eran o Occidente capitalista e Israel. Da crítica a Israel, "fenómeno colonialista", ao odio aos xudeus, o limiar cruzouse sen demasiados conflitos éticos. E é así como os máis extremistas da extrema esquerda apoiaron a Faurisson, o principal "negacionista" francés, e apoiáronlle cun militantismo agresivo, difundindo as súas teses a puñada limpa, sobre a inexistencia dos campos de exterminio e das cámaras de gas, sobre a "xigantesca estafa xudía" que consistía en pedir reparacións por uns crimes que xamais existiran. Como en Barcelona, pequena anécdota pero farto simbólica, os mesmos que protestaban contra unha libraría "fascistoide" e antisemita, á semana seguinte manifestábanse polas rúas berrando: Israel: nazi" e "Morran os xudeus!". Eu ví, en 1991, durante a guerra do golfo, rúa Goya, en Madrid, unha xigantesca pintada que puña: "Sadam: arrasa Tel Aviv!", e ía asinada coa A maiúscula nun círculo que é unha firma habitualmente anarquista. Porque os residuos anarquistas están particularmente afectados pola epidemia de antisemitismo de esquerdas. Evidentemente, esa pintada era totalmente irracional, Israel que participou en tantas, non participaba nesa guerra, a pesar de recibir mísiles Scud iraquís. Resulta que o antisemitismo é e sempre foi irracional, e os intentos de conceptualización resultan patéticos e trasnoitados. Para a esquerda, e moito máis aínda a extrema esquerda, a "causa palestina" converteuse no punto álxido da loita "antiimperialista". Ao triunfar amplamente o gran movemento de descolonización -con resultados catastróficos se se mira Alxeria, Mozambique e moitos outros países-, só queda a "causa Palestina". En realidade, a causa Palestina, é un pretexto, ninguén defende realmente a Arafat, pelele que baila ao son de quen lle paga, nin Hamás, nin a Jihad, nin as demais organizacións terroristas, salvo, pero hipócritamente, a socialburocracia europea, influente na UE e que lles subvenciona, e claro, os países árabes que utilizan aos "palestinos" para destruír a Israel. Limitándome a Francia, vexo unha diferenza importante entre a "axuda ao FLN alxerino" e a axuda moito máis fría, ideolóxica, aos palestinos. Pódese explicar en parte, porque nesa guerra de Alxeria os franceses estaban directamente comprometidos, e poida que para moitos a "causa palestina" apareza máis afastada, xa que non se lles mobiliza no Exército, non se lles detén, non se lles censura (ao revés), cando defenden aos "palestinos", como cando defendían aos alxerinos.
.
E desde logo os atentados suicidas contra a poboación civil israelí non entusiasman a todos. Tentan xustificalo, pero non logran entusiasmarse como se entusiasmaron coa "revolución alxerina", mesmo cando o FLN cometía atrocidades terroristas. Isto enténdese porque, mírese por onde se mire, non hai nada máis radicalmente monstruoso que eses sacrificios para matar o máximo de infieis. Sacrificio celebrabo por exquisitos intelectuais de esquerda, cuxa lista é demasiado longa para que poida citala aquí, e que con tal de lucirse como extremistas (subvencionados) son capaces de todo. Eros contra Tanatos, digan o que digan. Todo isto paréceme certo, pero eu vexo algo máis, paréceme que a "causa palestina" constitúe ante todo unha magnífica coartada para enmascarar o seu profundo, secreto, cohibido antisemitismo cos oropeles progresistas da loita antiimperialista. E non é unha casualidade se o estafador profesional José Bové, como Saramago e tantos outros, declaran que Israel é peor que a Alemaña nazi, e os "campos" palestinos (en realidade barriadas), peores que os campos de exterminio nazis. Facendo estas declaracións ultra reaccionarias poden presentarse como homes de esquerda e en efecto sono: a esquerda, hoxe, é reaccionaria e a extrema esquerda ultra reaccionaria. Cando se celebraron as, por agora, últimas negociacións de paz -patrocinadas polo presidente Clinton- o primeiro ministro israelí Barak fixo as máximas concesións aos palestinos. Arafat non só non asinou os acordos -o que Clinton lamentaba nun artigo recentemente- senón que lanzou nos "territorios" o que a prensa cualifica de "segunda Intifada" e que consiste, nada menos, que en enviar nenos, ás veces con menos de dez anos, contra os tanques israelís, esperando que algún morra para utilizalo na súa propaganda antiisraelí. Esta utilización salvaxe de inocentes criaturas, apenas se criticou, ao revés, a propaganda árabe funcionou que dá xenio, e deuse a "volta á tortilla": o exército israelí dedícase a matar nenos. Esta frase entrou nos manuais escolares, non só dos países árabes, senón tamén nas escolas francesas. Detrás, protexidos polos nenos sacrificados con cinismo, estaban os membros das organizacións terroristas palestinas, subvencionadas e armadas polos países árabes, pero tamén pola UE, mester é sinalalo. Pois Arafat non asinou, nin podía asinar eses acordos -os máis favorables até a data para a "causa palestina"- porque temía pola súa vida, "Se asino, mátanme", declarou varias veces, lembrando, sen dúbida, o asasinato de Anuar al Sadat, pero tamén porque sabía que non pasarían de ser papel mollado, porque nin Iraq, nin Siria, nin Arabia Saudita, nin outros países árabes tiveesen xamais aceptado a paz, xa que o seu único obxectivo é a destrución de Israel. Dino claramente, basta con ler a súa prensa. Desde esa "segunda Intifada", o antisemtisimo europeo desatouse e tirou á cuneta a máscara "antisionista", para aparecer como o que é: o vello, repugnante e cohibido antisemitismo de sempre. Evidentemente, o fracaso desas negociacións repercutiu negativamente en Israel para o partido laborista, ao meu modo de ver culpable sobre todo de inxenuidade. O Likud e Sharon gañaron as eleccións, e volveron gañalas, e entón toda a esquerda mundial explotou: "Israel está gobernado por un asasino de extrema dereita, por tanto Morra Israel" Sharon é o organizador da masacre de Shabrá e Chatila, afírmase, a propósito de que é falso, os asasinos eran membros das Falanxes cristiás libanesas, pero dá o mesmo, a mentira convértese en lenda. O mesmo ocorreu recentemente, coa suposta "masacre" en Yenin. Todos os que na esquerda europea, mentres gobernaba o Partido Laborista, esixíanlle que fixese a paz con quen non a querían, nin a queren, envorcáronse masivamente no campo de quen, de dereita ou de esquerda, consideran tranquilamente que a única solución é a destrución ou a desaparición de Israel. Como? Un novo Auschwitz? O antisemitismo, disfrazado ás veces de antisionismo, é talvez en España moito máis antigo e profundo que, por exemplo, en Francia. Lémbrese que hai uns 20 anos, cando se pasou por televisión a mediocre serie "Holocausto", todos os muros, de todas as cidades españolas cubríronse de pintadas denunciando a estafa sionista, porque "xamais houbo Holocausto".
.
Nada semellante ocorreu en Francia, porque viviu a ocupación nazi, pero desde fai dúas ou tres anos, o antisemitismo en Francia cobrou un carácter, digamos, de masas. Incendios, ou conatos, de sinagogas, agresións físicas e verbais contra xudeus, manifestacións nas que non só se berra -como en España- "Israel nazi!", senón -como en España- "Morran os xudeus!" e bastantes cousas máis. Talvez sexa particularmente inquietante, e moi ocultado, o feito de que hoxe, en Francia, en Colexios e Facultades -algunhas ademais esixiron o boicot das Universidades israelís- non se pode aludir aos campos de exterminio durante a Segunda Guerra Mundial, porque os estudantes protestan violentamente contra esa "propaganda sionista". Contoume un profesor de Historia que facendo un curso sobre a Revolución Francesa, ao chegar á proposta de Condorcet á Asemblea Constituínte, en 1791, de dar aos xudeus a cidadanía francesa, con plenos dereitos e deberes, a clase, apenas escoitou a palabra "xudeus", encabritouse e apupoulle. Vostedes diranme o que ten que ver Condorcet -matemático, filósofo, encarcerado polos jacobinos- con Sharon. Nada, desde logo, e todo. Ese todo é o antisemitismo que rezuma por todas as partes e do que só dei aquí, algún exemplo. Hai moitos máis. Para terminar como empezara -ou sexa, falando dos Maura-, é moi probable que segundo criterios relixiosos, de sangue puro, ou de raza, de tradición familiar, etcétera, non sexa eu un xudeu exemplar. En realidade, impórtame tres comiños. Podo afirmar, en cambio, que son un sionista absoluto. E iso a ver quen é o guapo que mo quita?
[1] Carlos Marx, A cuestión xudía, citado por Leon Poliakov na causalidade diabólica, Muchnik Editores, páx. 171.

miércoles, 18 de marzo de 2009

Mengele a a humanidade...

"Cando nace un neno xudeu non sei que facer con el: non podo deixar ao bebé en liberdade, pois non existen os xudeus libres; non podo permitirlles que vivan no campo, pois non contamos coas instalacións que permitan o seu normal desenvolvemento; non sería humanitario envialo aos fornos sen permitir que a nai estivese alí para presenciar a súa morte. Por iso, envío xuntos á nai e á criatura" Josef Mengele


Videos tu.tv

Boicot a McDonalds...


As comunidades xudeas de todo o mundo chaman ao boicot da cadea de comida rápida McDonalds, por exibir como símbolo da franquícia ao profeta Mahoma (como se ve polo chamativo “M” que luce) disfarzado para Purim. Ver imaxe...

sábado, 14 de marzo de 2009

Haiku...


Chora, vento, en Treblinka asasinaron a nenos.
Por Hiro Kondo

Mengele...

" Cando nace un neno xudeu non sei que facer con el: non podo deixar ao bebé en liberdade, pois non existen os xudeus libres; non podo permitirlles que vivan no campo, pois non contamos coas instalacións que permitan o seu normal desenvolvemento; non sería humanitario envialo aos fornos sen permitir que a nai estivese alí para presenciar a súa morte. Por iso, envío xuntos á nai e á criatura ". Josef Mengele


miércoles, 11 de marzo de 2009

Construíndo o mundo...


www.Tu.tv

Un conto de Carlos Casares...

O xudeu Xacobe. Un conto de Carlos Casares

A dupla vara de medir...


Gustoume moito "Vals con Bashir". Co tempo seguro vai ser considerada un clásico do cinema bélico. Botei en falta algunha mención aos múltiples asasinatos colectivos, as masacres perpetradas polos palestinos contra os libaneses cristians. A fin de contas a matanza de Sabra e Chatila foi só uns días despois do asasinato de Bashir Gemayel e 26 persoas máis por unha bomba palestina.
.
Mais deixa claro que non foi Israel o autor da masacre cousa que o 99% dos españolitos descoñecen ou non queren coñecer. E máis unha vez a dupla vara de medir CONTRA Israel...
.
Srebrenica. Aló polo ano 1995, o exército holandés, sob mandato de Nacións Unidas e capitaneado por un tal Thomas Karremans. A entrada de tropas serbiobosnias ao enclave bosnio en Serbia provocou unha matanza de perto de 8.000 homes musulmás. E ninguén dixo case nada, nin pediu o procesamento do Primeiro Ministro holandés... coma sempre, a dupla vara de medir.

lunes, 9 de marzo de 2009

O mar desde esa banda...


O mar desde esa banda
De Carlos Penela*

.
Na traxedia insondábel e metódica que, noite a noite, se larvaba na raíz dos homes, aquel silencio era o único que remitía ao mundo, aquela pulsión do silencio era o único que daba un pouso de verdade e fuxida na madrugada hórrida e sen alma dos barracóns. Concentrarse naquel silencio, nas esferas últimas do silencio, pois, era quizais o único que podía dar paso a certo xeito de serenidade e ésta, se cadra, a algún recordo menor, semellante a algo tépedo e familiar. Por iso, como un illote perdido nunha sordidez imensa, oceánica, o prisioneiro tentou lembrar un otro mar, outro horizonte lonxe da cotación infernal do Lager. Fechou os ollos con forza, apertouse a si mesmo como quen acouga o abalo dunha nave á deriva e bisbillotando un breve nome tentou lembrar...outro mar, o escorzo luminoso e fresco do seu mar cando rapaz, o tacto real e vivo, aquel, dos limos da ría mentras enredaba apañando ameixa e caramuxo coa mamá e a madriña, cos primos, cos seus, tan lonxe.


.
Volveu repetir lento e fráxil, como se for algo moi valioso, aquel nome no idioma do seu mar e procurou formar así as imaxes de outrora, a xeira cansa dos veciños ao pé da praia, o regreso á tarde, os espellos tornasolados da beiramar. Cómo lle prestaban as cancións da madriña con aquela voz salgada e gasta, o brillo das patelas pesadas, cheas co xornal do día, as olladas piscas e paveras dos vellos, as carreiras cando ía facer os recados á tenda de coloniais. Daquela pensaba que o mundo sempre sería así, a roda lóxica das angueiras e os soños; cómo lle prestaba ficar deitado na duna quentiña, amodorrado logo da merenda, alí, aparvado ollando o ceu baixo e mol na cerna do verán, a pasaxe das gaivotas, sentindo a brisa mareira como unha certeza da infancia que sempre existiría.


.
Enriba do seu camastro arfaba ennovelado, cos laios vidrados pola disentería, Marek, o militante de orixe polaca; estivera de voluntario no frente de Aragón e ás veces falaba con el nunha sorte de lingua franca, castrapa, apenas intelixíbel. El fora quen lle advertira do que realmente significaba aquel lugar durante a viaxe do traslado, durante aquela travesía alucinada por camiños de ferro que se prolongou varios días desde as terras altas de Francia. Contoullo para que fora endurecendo o seu ser, para que o fora tensando, para que a súa sombra non fora ferida tan rápido pola maré de frío e desolación que agardaba, á espreita, no Lager. Na xelatina pestilente en que se convertera o ar escuro do vagón podía distinguir outros rostros cheos de medo que aínda comprendían menos aquel relato, tamén cabezas que asentían de xeito febril perante as palabras de Marek, bocas entreabertas, manchadas polo destrozo da desgraza e o esgotamento.


.
A burocracia da crueldade non axía de balde, o mozo polaco non se enganara. Desde os primeiros momentos comprendeu, como se algo vencera no seu interior de xeito miserábel, que era mellor dar os pasos que daba a maioría, levar ben visíbel o triángulo azul da chaqueta e non ollar nunca de frente aqueles rostros de papel (oficiais bradando cousas durísimas, executando á toa); por iso pensaba sempre nos contos de luces de ánimas das xuntanzas onda a madriña, cando fóra batía a galerna, para non sentir a tentación de cruzar o ollar con aquelas miradas acuosas, fantasmais dos SS. As vellas afirmaban que non había que mirar de frente aos defuntos porque, se non, a alma dun ficaba para sempre no seu feitizo e a vida baleirábase de nós. Por iso evitaba a atención dos capos, dos soldados ferrados con cans e trallas, para ficar desta banda das cousas, sobrevivindo cara adentro. Vira convois completos desaparecer no mesmo día en que chegaban ao Campo Central. O fervor ordenado e frío con que se mantiña aquela lei homicida puxérao a ramo da loucura; e con todo aínda estaba alí, con todo abocaba a vida como o fixera noutro tempo entre as liñas inimigas, entre as ráfagas de metralla, entre os días da derrota e o exilio.


.
Era aínda moi novo, daquela non sabía máis que o peso dalgo novo que dicían era a esperanza e as leituras acendidas e atrapalladas dos boletíns atrasados que lle enviaban os da Célula. Rematara o seus cursos de torneiro naquela academia da capital e estaba á procura dun emprego estábel para axudar na casa. Un veciño da pensión, un viaxante do Levante moi mullereiro, faloulle duns talleres na súa cidade onde traballaba un curmán seu que estaban precisando persoal especializado. Non o pensou moito, mesmo fixo a metade da viaxe co fulano, escoitando recomendacións de fondas baratas e outros garitos naquela nova cidade. O mundo abríase nunha baralla insólita, infinita, e el quería estar alí, no medio do tremor, no medio dos días facéndose en si mesmos, avantando neles.


.
Mais todo bulía xa como un avispeiro perigoso na cidade aquela…por horas medraba unha tensión cega e en varias ocasións mesmo dubidou do que estaba facendo. Pero, que podía acontecer? Eran os compañeiros outra vez a falar da esperanza, eran rapazas bonitas con pucha e palabras firmes, incendiarias...eran bandeirolas nas prazas, cancións a fío, noites de pándega e poemas nas tabernas. E alí vería estourar a Guerra. Alistouse a unha columna anarquista porque a moza pola que debecía militaba nela. Non era pouco. No marasmo dos días máis espesos do confronto, ela desapareceu sen dar sinal algún e entón foi cando decidiu fuxir a Barcelona, lonxe do desconcerto e a dor, das bombas, dos horrores. Achou unha cidade alucinada, dunha vitalidade malsá...nun pulo de sorte, cando a capitulación era cousa apenas xa de semanas, deu cuns tipos que o deixaron a uns quilómetros da fronteira...pagáralles co que, por primeira vez na súa vida, roubara. Como un animal encanallado, durmiu en refuxios de portos de montaña, rillando en códeas de pan duro e en frebas de touciño rancio. Deu tombos por cuadrillas de traballo, como peón, como xornaleiro, xunto con outros exilados, a carón de antigos lexionarios e exconvictos de mirada esguía. E pouco tempo despois, cando tentaba refacer as pezas fanadas da súa vida clandestina, nunha pensión suxa de Marsella soubo que a Guerra abrira outra fenda nas entrañas de Europa. Tamén nesa arriscaríao todo.

.
Aos poucos situábase máis alá do frío e o tremor naquela noite de naufraxio; contodo, quería atinxir aínda o seu mar, as ondas rebuldeiras e calmas da baía, botar de canto os seixos contra a tona calmiza daquel mar e conseguir que desen cinco, seis, até sete ou oito chimpos rápidos...cómo lle prestaba a preguiza do mediodía na praia, o cheiro vivo das sardiñas grelladas baixo o emparrado, na casiña branca dos seus tíos, as risadas das mozas no baile da noite, os fogos do folión...A Marek baleirábaselle a vida no xergón de enriba, coitado, se cadra envenenárase con aquela observación de pedernal contra a que xa avisaban as vellas da súa aldea. A el non, a el non lle podía acontecer nada, aquilo só era frío, sempre se coidara de non pousar a mirada nos óculos tintados do terríbel Obersturmführer, de picar sen pausa no pedregullo, de esquecer as chagas que lle trababan os membros como farpas de fósforo...por iso, aquilo só era frío, colléralle o frío, como dicía a madriña, iso era todo., mais con aquel ponche quente de leite e ovo todo sanaba, só tiña que dormir ben tapado polo agocho dos cobertores e botar a febre suando...dormiría tanto que sentiría logo febleza no corpo todo e acordaría coa luz clara do novo día a perfillar siluetas contra as rendas das cortinas...cómo lle prestaba entón fechar os ollos e intuir a orixe daquelas voces que ecoaban desde o patio, sentir os pasos suaves da irmá maior a traerlle o pratiño de caldo limpo e a pavía fresca...non, nada lle podía acontecer, só era frío e devagar el xa estaba máis alá do frío porque agora estaba entrando na boca da ría, bogando na “Aurora”, na dorna do seu tío, que ía farta e brillante de camarón, de lula, de martiños, que ía tan farta que se cadra podería mesmo afundir antes de chegar á outra banda...escoitaba agora dos beizos de Marek aquela ladaíña, de novo aquel rezo nunha lingua rara e fermosa que non era a da misa do domingo, a mesma pregaria que compartillaran axeonllados cinco homes de nacións diferentes (tres gregos de Thesalónica, o estudante húngaro e un señor moi alto que dicía ter sido actor en Berlín), antes dun mallar de culatas e varios tiros de graza do Obersturmführer, como cuspes negros, dar cabo de vez do seu alento humillado. Fixéranlles presenciar toda aquela encenación obscena da execución, escoitar logo as advertencias histéricas do oficial que descobrira os homes tentando fuxir, recoller a masa dos corpos desfigurados.


.
Xa non quedaba moito para chegar á bocana da ría, pero o mar estaba a virar moi picado, cunha marexada traicioneira...tiñan que bulir, remontar os cons e atinxir a outra banda, o ceu cubrírase de cores aceiradas e zoaba un vento que non era de verán...comezara a chviñar e a dorna semellaba non dar termado xa co peso dos canastos a rebordar de peixe fresco... tiveron medo, polo ceu cruzaban perdidas aves grasnando e a serea dun barco pequeneiro resoprou ao lonxe como un presaxio... ou sería a voz de Marek? Ésta convertérase nun asobío rouco, perdido nas tábuas de enriba... xa non daba apalpado nada co frío que lle entrara no sámago do corpo... a mamá tería un tazón de sopa recén feita para eles, poríase ben contenta por aquela xornada tan boa...había que alcanzar a praia como fose...tiveron medo...o volume da dorna alastrábase ferida entre aquelas ondas bravas... só era frío, frío e un mar alleo de lamentos, a nave terminal, sen anxo, dos barracóns... rompera a chover con máis forza e as batidas do mar mantíñaos anicados co medo...e entón souberon que non chegarían nunca á outra beira...cunha certeza ameazante, definitiva, souberon que aquela tarde non chegarían á marxe da costa...e perdido, perdido nese frío, decatouse ao fin, como nunha iluminación tremente, que a súa voz se afundiría tamén coa do mozo Marek, que ningún dos dous chegaría ao perfil gañado doutros días, doutros abrentes...porque, se cadra, naquela noite non loitaban pola vida nos lombos feros do mar de Noia, porque se cadra aquilo chamábase en verdade Gusen-Mauthausen e o mar desde esa banda non era máis ca un país descoñecido e morto.


.
Coda:
Entre 1940 e 1945 perto de douscentos exilados galegos foron deportados desde Francia a campos concentracionarios nazis: Dachau, Bergen-Belsen, Mauthausen...foi sobre todo neste último e nos seus anexos de Hartheim e Gusen onde pereceron máis da metade deles.
Estímase que, entre xaneiro do 41 e marzo do 42, uns setenta e seis destes cidadáns foron directamente asasinados por diferentes métodos, naquela imensa industria nazi de eliminación; así por exemplo, dezaoito deles foron gaseados no campo satélite de Hartheim antes citado.
A biografía resumida neste relato breve, ainda que ficticia, quixera testemuñar como recordatorio necesario a noite dun prisioneiro calquera sen nome, a súa ensoñación última do mar, noite e ensoñación que ben puideron ser, talvez, as dalgún daqueles outros galegos devorados polo deserto negro e real dos KZ.


.
Carlos Penela é escritor (Vigo 1975). Licenciado en Filoloxía galego-portuguesa pola Universidade de Santiago de Compostela-USC. Reside en Viena. Obtivo o Premio Espiral Maior de Poesía (1997), o Premio Eusebio Lorenzo Baleirón (2000) o Premio Esquío de poesía (2004). En 2007 gaña o Premio de Poesía Caixanova-Pen Clube coa obra Sombras, rosas, sombras. Carlos Penela é socio de AGAI.

.
Relato publicado no libro colectivo:
Mañá de Sábado (relatos para Noia)
Edit. Toxosoutos, Noia, 2008
ISBN 13: 978 – 84–96673-61-8

sábado, 7 de marzo de 2009

A Escola da Haia en Vigo...




Un réndese ante a beleza pictórica das pezas mestras desta escola holandesa do século XIX, que se expoñen no Centro Cultural Caixanova. A exposición "A escola da Haia. Obras mestras do Rijksmuseum" seica recibiu máis de 5.000 visitantes durante a primeira semana que leva aberta ao público en Vigo. Obras de Mauve, primeiro mestre de Van Gogh; Gabriels, referente indiscutíbel de Mondrian; Jozef Isräels, o Millet francés; Roelofs ou Jacob Maris, entre outros autores de referencia da Escola da Haia, a última escola de paisaxe do XIX, con 74 obras magníficas pertencentes á institución museística máis importante de Holanda e unha das máis prestixiosas do mundo, o Rijksmuseum de Ámsterdam. A exposición permanecerá aberta ao público até o 12 de abril. Imprescidíbel.
Horario: De luns a venres: de 18.00 a 21.30 horas Sábados, domingos e festivos: de 11.00 a 14.00 e de 18.00 a 21.30 horas
Visitas guiadas: De luns a venres: ás 20.00 horas Sábados: ás 13.00, 18.30 e 20.00 horas Domingos: ás 18.30 e 20.00 horas

miércoles, 4 de marzo de 2009

Carta aberta de Júlio Bejar a Xosé Luís Méndez Ferrín...


CARTA ABERTA DUM SIONISTA A XOSÉ LUIS MÉNDEZ FERRÍN

Por Júlio Bejar
Galicia-Hoxe - 05.03.09

Meu velho amigo, repara nestas palavras:“Ahora comprenderéis los motivos que han llevado a las distintas naciones a combatir y a alejar de sus actividades a aquellas razas en que la codicia es el estigma que las caracteriza, pues su predominio en la sociedad es causa de perturbación y peligro ... Nosotros que, por la Gracia de Dios y la clara visión de los Reyes Católicos, hace siglos que nos liberamos de tan pesada carga, no podemos permanecer indiferentes ante la nueva floración de espíritus codiciosos y egoístas”.

Não as atribuas a representante algum do BNG no parlamentinho negando-se a asinar uma declaração institucional em memória do Holocausto, que são saídas da boca de sapo de Franco Baamonde na perorata do cabo de ano de 1939. Apenas eras uma criança recém nascida, e nem sequer leras no “Arriba” ou no “ABC” nada do “sangue derramado em Palestina” pela voraz hidra judea nem os outros relatos ánti-judeus da prensa do Movimento que seica tanto “marcaron a nosa infancia”.

Certo que desde 1946 e antes, como bem dizes, não deixou de correr o sangue na Terra de Israel –denominação genuína e milenária, pois o de “Palestina”, como tu bem sabes, foi denominação arbitrária e imposta pelo imperialismo da época, o romano, para escarmentar aos levantiscos judeus que não se resignavam a ver esmagada a sua independência nacional. Por exemplo, em 1929 toda a população judea na vila que acolhe a tumba das Matriarcas e os Patriarcas judeus desde há mais de 35 séculos, Hebron, foi borrada a sangue e fogo –ante a indiferença dos mandatários britânicos- num dos pogromos árabes mais eficazes que a história lembra, e do que sem dúvida meses depois Adolfo Hitler tomou boa nota quando se fixo com as rendas na Alemanha.

Não é questão, em tão breve espaço, de intentar um infrutuoso intercâmbio de dados para refutar as inexactitudes históricas que sustentas no teu artigo "Memoria de Palestina" [publicado em Faro de Vigo].. Nem são quem, para além duma pessoa que te professa uma amizade e admiração de velho. E é por isso, precisamente, que não entendo a tua teima em falsear o que ti próprio tens documentado em numerosas publicações como fóbia ánti-judea (unida a uma inquebrantável amizade e colaboração com o bloco árabe durante quatro décadas) da ditadura franquista.

Para os papanatas que intentam tergiversar os factos, sem dúvida, seria muito mais reconfortante que Franco, e os governos de Espanha em geral, tivessem sido prosionistas–como pretende certa “historiografia” progre-, mas a realidade é terca. Aquí na Galiza, sem ir mais longe, temos os exemplos por ti citados das famílias Kuper, Zsbarski, e tantas outras que foram ferozmente repressaliadas. Os judeus durante 40 anos viram proscritas todas as suas instituições religiosas, os matrimónios e sepélios de seu; nenhum judeu puido ser inscrito no Registo Civil sem previamente ser bautizado; as sinagogas claurusaram-se e os seus cimitérios –o de Barcelona, por caso- destruídos. Nessa ilustrada cidade, na que hoje se reclama que os judeus vaiam parar de novo às câmaras de gas, consta documentalmente que os hebreus eram enterrados no solar onde se sepultava aos cães. As penitenciarias de Nanclares de Oca ou Miranda del Ebro, foram morada habitual onde deram com os seus ósos centos de judeus pelo mero facto de sê-lo. E os judeus sefarditas (algum deles de apelido Mendes, de certo) eram vítimas dum feroz seguimento e repressão através do Arquivo Judaico Policial.

Mas entre tanta parda ignomínia também houvo aqui, cumpre reconhecê-lo, pessoas justas entre as nações, como as três irmás Touza de Ribadávia, ou os meus amigos e amigas da AGAI, que têm constituído, e constituem, um facho heróico de posição firme ante a mentira e a barbárie.

Amigo Ferro, tens procurado explicação à vergonhante adesão ao pensamento názi e ao ántisemitismo do Vicente Risco, aducindo que era um homem que no Ourense da postguerra sentia medo. À vista do tenebroso da época hoje podemo-lo comprender -embora não justificar. Mas a mim, que te tenho por um patriota galego alheio de sempre aos ouropeis e as prebendas, faz-se-me muito dooroso e incomprensível que nesta hora de opróbio, em que as mais atrozes ditaduras do planeta unidas de ganchete com o mais imbécil da progressia occidental, proclamam chegada a hora do Armagedão contra a minúscula pátria do Povo Judeu, unas a tua voz ao coro da infâmia

Lamento não ter podido estar o passado 6 de Fevereiro para perguntar-che o por que, na merecida homenagem nacional que recebeste em Vigo. Vaia, contudo, desde a distância a minha adesão pessoal e o afecto que sabes que che tenho.

Non hai desculpa posíbel...

O bo amigo Simón advírteme do erro -monumental- que post dos 50 mellores solos de guitarra da historia do rock este chaíñas comete. Non teño desculpa e como non a teño non a dou. Con vós... Lou Reed no seu enorme riff de guitarra na “Sweet Jane” da Velvet nunha magnífica interpretación do ano 1998 nas célebres sesións do West 54th.

lunes, 2 de marzo de 2009

O número dos Xustos...

Documental de TVE que trata sobre os diplomáticos españois que salvaron a milleiros de xudeus durante a II Guerra Mundial. Podes velo integramente AQUI

Keren Ann...

O vindeiro 29 de Marzo ás 21,00 horas e no Auditorio de Galicia de Santiago de Compostela actuará na que será a súa única actuación en Galicia, a cantante israelí Keren Ann (Keren Ann Zeidel, en hebreo: קרן אן זיידל‎
***
Podes gañar
AQUI entradas de balde para o concerto e podes tamén escoitar a Keren Ann en audio mp3:
>
It ain't no crime
> Lay you head down
> Where no endings end