"Ás catro da mañá, nunca se sabe se é demasiado tarde, ou demasiado cedo". Woody Allen







miércoles, 11 de julio de 2012

Woody Allen, Israel e a identidade...


Xa non hai necesidade de facer cábalas e tentar adiviñar por máis tempo cales son os verdadeiros sentimentos de Woody Allen cara a Israel. Allen fala diso con paixón nunha recente entrevista co correspondente en París do xornal israelí Yediot Ahronot, Yaniv Halili, publicada o pasado venres 6 (en hebreo) no seu suplemento da fin de semana. A maior parte da entrevista é sobre temas xa moi coñecidos e que el odia, coma o escándalo de Soon-Yi (o caso público seica non lle afectou, el afirma que non le os tabloides), a súa "non relación" co seu fillo e os seus hábitos de traballo. Israel só aparece ao final, pero fala do tema con sorprendente entusiasmo. Aquí está a parte na que trata de Israel, da identidade xudía e, curiosamente, dos dilemas de identidade xudía dos seus "fillos semi-xudeus":



   A diferenza de calquera nai e filla, non acendeu veas de Shabbat. "Eu crecín nunha atmosfera xudía (ao birkei ha-yahadut) e fixéronme un bar mitzvah, polo que claramente é un elemento que permanecerá na miña vida de forma permanente, do mesmo xeito que as cancións que escoitaba na radio cando era un neno. Pero eu non creo nas relixións organizadas. A maioría delas explotan á xente, e creo que ese club non ten nada que ver con Deus. Hoxe síntome xudeu principalmente cando a xente atácame pola miña forma de ser xudía".

   Acerca de Israel, pola contra, ten cousas boas que dicir. Na práctica, cando Allen empeza a falar de Israel, é difícil detelo. Tan difícil que nin sequera o seu asertiva enerxía de publicista mereceu un só xesto da man, o que indica que se debe esperar ate que termine de brotar o seu agarimo. "Eu apoio a Israel e apoieino desde o día no que foi fundado. Os veciños de Israel tratárono mal, cruelmente, en lugar de aceptarlp e facelo parte da familia das nacións do Oriente Medio. A través dos anos, Israel respondeu a estes ataques de diversas maneiras, algunhas das cales aprobo e algunhas outras non tanto. Entendo que os israelís pasaron por tempos difíciles, eu non me esperaba que Israel reaccionase perfectamente durante todo este tempo, pero iso non cambia o feito de que é un país marabilloso, marabilloso. Só estou preocupado polo aumento do fundamentalismo en Israel, que creo que dana os seus intereses. Eu tamén teño preguntas acerca do seu goberno e clase política, que non sempre actúa seguindo os mellores intereses para Israel. Pero mesmo a miña crítica de Israel vén desde o amor, do mesmo xeito que cando critico aos Estados Unidos. Sería un erro non dicir nada se pensas que un país que queres esta cometendo un erro e poderías ferirlle".



Entón por que nunca visitaron Israel?

    "Non son un turista. Viaxo regularmente as tres cidades que me gustan e coñezo - París, Londres e Roma - e iso é todo. Non me gusta saír de casa porque son un pouco neurótico, e cando teño que saír é sobre todo polo traballo. Non me gusta voar e non me considero unha persoa curiosa que quere coñecer novos lugares. Hai moitos estados nos Estados Unidos que nunca visitei. A miña esposa é de orixe coreana e estivo tentando convencerme durante anos para que vaia a Corea do Sur con ela, até agora sen éxito. Ela tamén é moi curiosa acerca de Israel e quere ir alí coas rapazas, para que poidan ver e entender a cultura xudía do seu pai. Supoño que irei visitar Israel pronto. Non hai maneira de evitalo"-

No hay comentarios: