"La disputa" Maurycy Trębacz (1920-1940) |
-Supoñamos
que dous homes baixan por unha cheminea, un sae coa faciana limpa e o
outro coa faciana sucia. Cal lava a cara?" pregunta o rabino
-"Iso
é fácil, o da cara sucia", respondeu o estudante.
-"Incorrecto",
dixo o rabino. "O da cara limpa. Vexamos: o da cara sucia mira
ao da limpa e pensa que a súa cara tamén está limpa. O da cara
limpa mira ao da sucia e pensa que a súa cara está sucia, así que
el lávase a cara."
-"Outra
oportunidade."
-"Volvamos
empezar. Dous homes baixan por unha cheminea, un sae coa faciana
limpa e o outro coa faciana sucia. Cal lavará a súa cara?",
expuxo o rabino.
-"Acabamos
de respondelo: aquel coa cara limpa", contestou o estudante.
-"Non.
Ámbolos dous lavan a cara", dixo o rabino. "Aquel coa cara
sucia mira ao da limpa e pensa que a súa cara está limpa tamén.
Pero o da faciana limpa mira ao da sucia, e pensa que a súa faciana
tamén o está, entón lávase. Cando o da cara sucia ve que o da
limpa lava a súa cara, el tamén se lava. Por tanto ambos lavan a
súas caras."
-"Outra
oportunidade."
-"Está
ben. Dous homes baixan por unha cheminea, un sae coa faciana limpa e
o outro coa faciana sucia. Cal lavará a súa cara?", preguntou
o rabino.
-"Ambolos
dous lavan a súa cara", respondeu con énfase o estudante.
-"Non.
Ningún dos dous", dixo o rabino. "Aquel coa cara sucia
mira ao da limpa e pensa que a súa tamén o está. O da cara limpa
mira ao da sucia, e pensa que a súa cara tamén está sucia. Pero
cando el ve que o home da cara sucia non se lava, el tampouco se
lava. Xa que logo, ningún lava a faciana”
-"Unha
última oportunidade", pediu o estudante.
-"Dous
homes baixan por unha cheminea, un sae coa faciana limpa e o outro
coa faciana sucia. Cal lava a súa cara?"
-"Ningún",
respostou o estudante.
-"Ves
agora por que a lóxica non é dabondo para estudar Talmud? Como é
posible que dous homes que baixan pola mesma cheminea, un saia coa
cara sucia e outra coa cara limpa? Non ves que a pregunta é parva? E
se tentas contestar preguntas parvas, a túa resposta será parva".
No hay comentarios:
Publicar un comentario